Какво е СЕО (SEO) оптимизация на сайт
СЕО оптимизация
Когато потърсим информация за СЕО оптимизацията, веднага откриваме че оптимизацията за търсачки или search engine optimization (SEO) е процесът на подобряване видимостта на уеб сайт в търсачките чрез органични резултати. Този процес включва оптимизация на HTML-кода, структурата и текстовете на уеб сайт. Рекламирането и регистрацията на сайта в различни уеб директории като BulLink e още една от стратегиите за SEO оптимизация. Фактически, колкото по-напред и по-често се появява един сайт в резултатите на търсачките, толкова повече посетители е вероятно да го посетят. Така сайтът получава присъствие в Интернет пространството. Оптимизацията може да включва различни аспекти за търсене като търсене в определена сфера или регион, както и търсене на картинки, видео или новини.
Индексиране
Като начало е добре даден сайт да бъде регистриран във възможно най-много търсачки, както български, така и чужди. Най-големите търсачки до момента са Google, Yahoo, Bing, Yandex. Като цяло дори да не се извърши регистрация, сайта пак ще бъде намерен, но за по-бързото индексиране е препоръчително да се направи регистрацията. Пълен списък с български търсачки и директории може да намерите тук.
След като сайта е „видян“ вече от търсачките започва неговото индексиране. Това е процес при който специален софтуер започва да обхожда сайта и линковете в него и ги добавя в базата данни на търсачките. Базите данни са един вид библиотеки, в които търсачките търсят най-подходящите отговори и ги връщат като резултати при зададено търсене. Уместно е да се добави, че когато търсите нещо, търсачката връща отговора от своята база данни, а не търси определен сайт.
Оптимизация и подобряване на видимостта
Има много и различни методи, с които да се увеличи видимостта на уеб страница в резултатите от търсене. Кръстосаните връзки към най-важните страници на същия сайт, освен че улеснява посетителите, но може да подобри и нейната видимост. Писането на полезно съдържание, което включва често търсена ключова фраза, така че да бъде свързана с широк кръг от заявки за търсене също потенциално ще увеличи трафика. Честото обновяване на информацията може да накара търсещите роботи да се връщат по-често, като така ще придават допълнителна тежест на сайта. Добавянето на подходящи заглавия, както и ключови думи в етикетите на уеб страницата, може да подобри състоятелността на сайта в базата данни на търсачките. Като цяло ето няколко препоръки, за да подобрите видимоста на сайта си:
плътност на ключовите думи или фрази – сложните алгоритми на съвременните търсачки позволяват провеждане на семантичен анализ на текста с цел филтриране на евентуален спам – когато ключовата дума или фраза се среща прекалено често в страницата;
свързани думи – търсенето в гугъл все повече набляга на цялостното съдържание на текста и се опитва да индексира страниците семантично, т.е. по смисъл. Силно влияние има наличието на така наречените свързани думи в текста. Например, страница за български сувенири е добре е да включва информация за България, за български традиции, известни етнографски местности и др.;
индекс на цитиране на сайта или количество и качество на ресурсите с хипервръзка към сайта – много от търсачките не отчитат взаимните връзки между сайтовете, затова се предпочитат хипервръзките да бъдат от тематично сродни сайтове;
данни за потребителското поведение – много важен критерий за качеството на един сайт е доколко потребителите са доволни от сайта. Съществуват измерители на потребителското удовлетворение, които се използват от търсачките. Най-ясно разбираемите показатели са времето прекарано в сайта, броя на разгледаните страници, повече от едно посещение на сайта, граматично и правописно правилен текст.
Последни думи
При по-внимателен поглед се вижда, че част от софтуерни приложения, които излизат на пазара включват в себе си и методи за събиране на данни за потребителите и за определени страници. Тази информация се използва за създаване на алгоритми, отчитащи популярността на страниците (как потребителите откриват и използват дадена страница) и даже какъв процент от тях стават впоследствие евентуални клиенти (конверсия). Известна програма от такъв тип е Google Analytics, мощен инструмент за анализ на посещаемостта на даден уеб сайт за webmaster-ите, която обаче доставя и значителна информация на Google.
Като краен резултат, SEO от автономна услуга започва да прераства в комплекс от маркетингови решения за оптимизация.